Een maandje verder - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Didi Bree - WaarBenJij.nu Een maandje verder - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Didi Bree - WaarBenJij.nu

Een maandje verder

Door: Didi

Blijf op de hoogte en volg Didi

08 Maart 2015 | Canada, Salmon Arm

Canada, het land waar ze een bolletje knoflook als voorgerecht eten
Canada, het land waar ik een auto ‘’cadeau’’ krijg van iemand die ik twee weken ken
Canada, het land waar ik begonnen ben met kickboksen
Canada, het land waar ik twijfel of dat ik een thermolegging aan doe tijdens het slapen
Canada, het land waarin iedereen ipv aan voetbal, aan yoga doet
Canada, het land waar ik ondervind hoe het is om alles alleen te doen
Canada, het land waar ik aan een avontuur begon en er ook helemaal voor ga!

Oke, ten eerste wil ik even zeggen dat ik zo’n onwijs lieve vrienden en familie heb!!!! Zonder deze schatjes was afgelopen week veel zwaarder geweest! Thanks!! <3

Ik ben nu bijna een maand weg en ik ben nu twee weken in Canada. Het begint steeds meer te wennen. Waarvan ik vond dat de mensen in de VS aardig waren, spannen ze hier de kroon. Ze doen er werkelijk alles aan om ervoor te zorgen dat ik het naar mijn zin heb.

Stage bevalt heel erg goed. Ik leer veel en word overal bij betrokken. Wat begon als een leuke eerste week, verliep helaas wat minder leuk. Siebe is terug naar Nederland gegaan in de eerste week. Dus dat avontuur samen aan gaan wordt hem niet, dus ga ik er alleen voor. Maar met al die support uit Nederland en de lieve mensen die ik hier om me heen heb komt dat helemaal goed!

Ik vroeg aan Susan, de vrouw van wie mijn huis is:
‘Goh, is er wel eens beer gespot hier in Salmon Arm?’
‘Hoezo heb je er eentje gespot?’
‘Nee, maar ben wel benieuwd of je die hier kan zien, liever niet natuurlijk…’
‘Oh ja, ik merk ’s ochtends wel eens dat ze in de tuin hebben gezeten. Maar dat is vooral in April en Mei. En puma’s en wolven zitten het hele jaar door in de tuin, vooral ’s nachts. Ja, komt natuurlijk omdat het huis aan de rand van het bos staat. ‘
Ik ben blij dat ik zo gerust gesteld word door Susan.

Ik kan geen foto’s plaatsen op deze blog, maar ze staan op facebook. Aan de foto’s kun je zien dat er veel mooie plekjes zijn in de omgeving. En ik ga nog veel meer mooie plekken zien. Op mijn lijstje staan Vancouver, Calgary, Vancouver, Lake Louise, Peyto Lake en de Rockies. Maar dat lijstje wordt ongetwijfeld langer.

Helaas moet er ook wat voor school gebeuren, dus dat is hoe ik mijn zondag ga besteden.

xxx

  • 08 Maart 2015 - 20:56

    Mama:

    Leuk geschreven Didi! Ik ben trots op je, doorzetter. Ik sta er versteld van hoe jezelf er door heen slaat en je grenzen verlegd. Knap hoor. Xxxxxxx

  • 08 Maart 2015 - 21:43

    Opa En Cockey :

    Dag lieve Didi,

    Heel mooi hoe je dit allemaal schrijft.
    Een te gek en sociaal land.
    Fijn dat ze je leuke verhalen vertellen over wat diertjes die je aan kunt treffen.
    Of het nou een poes of een beer is. Ze zijn allebei toch gewoon leuk!!!!
    We zagen je op Skype vandaag, geweldig dat dit allemaal kan. Mooi breiwerk.
    Graag straks de foto van je kunstwerk.
    Je doet heel wat ervaringen op.
    Schrijf veel in je blog want we smullen van je verhalen.

    Knuffel van opa en mij.

  • 09 Maart 2015 - 08:53

    Floor:

    Leuk te lezen hoe je het hebt Didi! We gaan snel skypen!! You can do it!!
    xxxxxx

  • 09 Maart 2015 - 18:47

    Bas:

    je gaat het maken!

  • 18 Maart 2015 - 21:58

    Ellen:

    Lieve Didi,
    Inderdaad een teleurstelling als je "maatje" er vandoor gaat! Ik hoorde het van je moeder. Maarrrr...onze Didi gaat door. Heel knap en het getuigt van doorzettingsvermogen. De eerste hobbel "alleen" is genomen. Goed gedaan.
    Wat schrijf je leuk over je ervaringen. s 'Nachts niet naar buiten gaan lijkt me. Voor mij is jullie poes al to much dus laat staan een puma! Geweldig om te horen dat je goed wordt opgevangen. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen dus blijf schrijven.
    Die foto op FB laat een geweldig mooie vrouw zien. Wat mooi!
    Hier alles oke. Het voorjaar begint en af en toe zien en voelen we de zon weer. De saaiste maanden zijn voorbij en we gaan op weg naar mei om heerlijk met Betty en Ton naar Portugal op vakantie te gaan.
    Daar hebben we nu al zin in.
    Lieve Didi, succes met je werk voor school en stage, geniet van al het moois en de warme contacten om je heen. We blijven je volgen en er volgen updates uit Eindhoven.

    Kus en lieve groet,

    Rene en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Didi

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 5120

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 22 Augustus 2015

Internship Canada

Landen bezocht: